ZP PPS jest autorem kampanii Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie. Punktem wyjścia do jej stworzenia, były wyniki przeprowadzonych badań, zamknięte w raporcie Czego Polacy o alkoholu nie wiedzą? Głównym celem kampanii jest zwiększenie wiedzy na temat zawartości czystego alkoholu, w poszczególnych napojach procentowych. Zleceniodawcą obsługi projektu jest agencja B-water.
Alkohol
Zawsze odpowiedzialnie.
social media, motion design
Klient: Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy
Zadania
- Stworzenie strategii komunikacji w mediach społecznościowych
- Dotarcie do jak największej liczby pełnoletnich Polaków
- Edukacja i komunikowanie głównego przekazu kampanii
Zadania
- Stworzenie strategii komunikacji w mediach społecznościowych
- Dotarcie do jak największej liczby pełnoletnich Polaków
- Edukacja i komunikowanie głównego przekazu kampanii
InteresujÄ… nas fakty
Wiesz o tym, że półlitrowa butelka piwa, ma więcej alkoholu niż kieliszek wódki?! Strzelamy, że nie.
Raport Czego Polacy o alkoholu nie wiedzą jasno pokazał, że Polacy nie mają świadomości tego, ile czystego alkoholu zawierają poszczególne napoje z procentami.
To właśnie ta wiedza była dla nas kluczowa podczas planowania strategii, obejmującej fanpage kampanii.
Edukacyjne treści mogą angażować
Udowodniliśmy, że komunikacja kampanii społecznej nie musi być nudna!
Nie moralizowaliśmy użytkowników i nie zniechęcaliśmy ich do spożywania alkoholu.
Obalaliśmy mity, aktywizowaliśmy społeczność za pomocą quizów i konkursów.
Obrazowo pokazywaliśmy, że liczba % na odwrocie etykiety, zupełnie nie oddaje zawartości czystego alkoholu w danym napoju.
Animacja
Wyniki wielokanałowej promocji kampanii, podsumowaliśmy za pomocą… animacji, którą zobaczyli goście IV Kongresu Branży Spirytusowej. Na potrzeby projektu stworzyliśmy scenariusz, key visual, storyboard, a następnie przeszliśmy do realizacji.
Opowiedzianą przez nas historię podzieliśmy na dwie części. Pierwsza mówi o tym, ile i w jaki sposób piją Polacy, a kolejna w kreatywny sposób opisuje przebieg i rezultaty kampanii.
ZresztÄ…, zobaczcie sami!
Zobacz video!
Efekty?
30
%więcej fanów
w 3 miesiÄ…ce
60
%wzrostu zaangażowania
16 000
średniego zasięgu dziennie
2
minoklasków
po wyświetleniu animacji