Education First to jeden z największych, międzynarodowych organizatorów wyjazdów językowych do ponad 50 krajów na całym świecie.
Tester Wyjazdów
Językowych EF
social media, kampania digital
Klient: EF EDUCATION FIRST
Zadania
- Promocja wyjazdów językowych wśród osób w wieku 18-21
- Pozyskanie 1500 wypełnionych formularzy
Zadania
- Promocja wyjazdów językowych wśród osób w wieku 18-21
- Pozyskanie 1500 wypełnionych formularzy
MATURA? ZA TOBĄ!
ALE CO DALEJ?
Naszym zadaniem było stworzyć kampanię, która przemówi do młodych ludzi oraz zachęci ich do udziału w wyjeździe językowym. Postawiliśmy na tegorocznych maturzystów (2018), którzy mają przed sobą wiele ważnych, życiowych wyborów, a jednocześnie rozpoczynają najdłuższą dotychczas przerwę wakacyjną.
Zadaliśmy sobie pytanie - jak zainteresować młodych ludzi, ofertami wyjazdów językowych? Ich pokolenie bez przerwy jest online, przez co uodporniło się na klasyczny przekaz reklamowy. Dlatego...
...zamiast promować oferty wyjazdów językowych i podkreślać korzyści z nich płynące, stworzyliśmy akcję rekrutacyjną do pracy marzeń na testera wyjazdów językowych.
OFERTA PRACY
MARZEŃ
Tester Wyjazdów Językowych EF to posada marzeń:
4 tygodnie w Singapurze,
nauka języka angielskiego,
nowe przyjaźnie
i pensja - 5000 zł!
Jedynym obowiązkiem jest relacjonowanie pobytu na Instagramie @efpolska.
Sercem naszej kampanii stał się profil @efpolska na Instagramie. W ten sposób skróciliśmy ścieżkę dotarcia do grupy docelowej i jednocześnie ułatwiliśmy użytkownikom wzięcie udziału w akcji.
Dzięki zastosowaniu formuły rekrutacji, rozszerzyliśmy wachlarz działań o portale i fora z ogłoszeniami pracy, a także o stacjonarne punkty rekrutacyjne na uczelniach.
PIERWSZA TAKA
REKRUTACJA W POLSCE
Rekrutacja kojarzy się Wam z wysyłaniem CV, listów motywacyjnych i stresującą rozmową kwalifikacyjną?
W naszej rekrutacji wystarczyło wysłać wiadomość prywatną na profilu @efpolska. Bez CV i formalności.
Dzięki autorskiej aplikacji połączonej z profilem zautomatyzowaliśmy cały proces. Użytkownicy dostawali kolejne kroki od razu po wysłaniu wiadomości i wykonaniu zadań. W ten sposób mogliśmy sprawnie obsłużyć setki aplikacji i zapytań, które pojawiały się każdego dnia.
Tak powstała pierwsza w Polsce kampania rekrutacyjna na Instagramie.
ZADANIA REKRUTACYJNE
W zadaniach połączyliśmy elementy charakterystyczne dla tradycyjnych rekrutacji ze specyfiką Instagrama. Użytkownicy mieli pokazać nam swoje „idealne” zdjęcie do CV oraz zaprezentować zainteresowania i mocne strony poprzez wyróżnione relacje. W tym celu wykorzystywali własne profile, gdzie dodatkowo pytali się swoich obserwujących czemu to właśnie oni są najlepszym kandydatem do pracy jako tester EF.
W efekcie zasięg organiczny akcji rósł z każdym dodanym zgłoszeniem, a wśród aplikujących pojawili się również popularni instagramerzy.
Jak każda rekrutacja ta również miała swoją komisję.
Jury składało się z 4 znanych influencerów, którzy w finale podczas transmisji na żywo, wybrali zwycięzcę akcji. Poza nimi zaangażowaliśmy kilkudziecięciu twórców, którzy zachęcali do wzięcia udziału w rekrutacji.
REKRUTACJA BEZ SPINY!
Język i formuła spotu promocyjnego oraz pozostałych kreacji reklamowych odbiegały od klasycznej formy wizualnej ogłoszenia o pracę, dzięki czemu spotykały się z dużym zainteresowaniem odbiorców.
Efekty?
1
mlnzasięgu akcji
w grupie docelowej
8 500
pozyskanych
leadów
566
%zrealizowanego
targetu
150
tys.wejść na profil
@efpolska
86
%wzrost ilości wyszukiwań
marki w Google
(branded search)
w przedziale r/r
60
%wzrost ilości
zapisów na wyjazdy
w przedziale r/r
46
%wzrost sprzedaży
w przedziale r/r
1
nominacja
do nagrody
Złote Spinacze