Koniec Musical.ly. Witaj TikTok!

Popularna aplikacja Musical.ly od 2 sierpnia oficjalnie zakończyła swoją samodzielną działalność. Co zatem z kontami światowych Muserów, którzy muzycznymi filmami podbili miliony nastoletnich serc?

Pomimo silnego wzrostu fanów platforma Musical.ly została oficjalnie wykupiona. Kilka dni temu pojawiła się informacja o połączeniu jej z inną chińską aplikacją – TikTok. Na szczęście konta dotychczasowych użytkowników (treści, filmy oraz fani) zostaną automatycznie przeniesione do nowej wersji TikTok’a, która scala najbardziej znane i cenione funkcje obu aplikacji. Nowa wersja działa niemal identycznie jak Musical.ly. Dzięki niej użytkownicy mogą tworzyć video z własną choreografią taneczną, modą czy urodą, a do tego podzielić się nimi z całym światem. 
 
Wielu uzdolnionych Muserów zyskało dzięki platformie popularność w Polsce, a dzięki swoim zasięgom doskonale docierali do pokolenia “Z”. To właśnie oni są najlepszym, a przede wszystkim najbardziej wiarygodnym autorytetem dla młodych ludzi. Nowi właściciele TikToka nie chcą tracić znanych Muserów, dlatego w nowej wersji platformy istnieje funkcja zaczerpnięta z Musical.ly, zwana “For You”, która umożliwia spersonalizowanie wyświetlanych filmów celem szczegółowo dobrania do preferencji użytkowników. Twórcy nie poprzestają na stworzeniu aplikacji. Ich celem jest osiągnięcie jeszcze większej popularności i zaangażowania ze strony użytkowników na całym świecie.
 

 
Właśnie dlatego oprócz dotychczasowych narzędzi powstało również kilka odmiennych i zupełnie nowych, a mianowicie ulepszone narzędzia twórcze, takie jak interaktywne filtry gestów, efekty aparatu lustrzanego czy tła z zielonym ekranem. Ponadto aplikacja wprowadziła nowe działania zaczerpnięte od konkurentów na rynku czyli przede wszystkim reakcje na filmy kojarzone z Facebooka czy też filtry twarzy w stylu Snapchata. Zaktualizowany TikTok oferuje również nową funkcję, która pomoże zapewnić komfort użytkowników w sieci – alert zarządzania czasem, który pojawia się na ekranie w sytuacji, gdy użytkownicy spędzają na TikToku więcej niż dwie godziny.
 

“Wprowadzenie takiej funkcji jest rzeczywiście bardzo użytecznym i ciekawym rozwiązaniem, które pomoże użytkownikom kontrolować swój czas. Na co dzień korzystamy z wielu przeróżnych aplikacji, często zdarza się, że spędzamy na telefonie więcej czasu, niż się nam wydaje. Dzięki tej opcji możemy być bardziej świadomi ilości godzin, które poświęcamy na korzystanie z TikTok.” – komentuje Mateusz Bojanowski, Strategy Digital Planner Manager w agencji Social Leaders

Aplikacja jest dostępna dla użytkowników korzystających z systemu iOS oraz Android.

Jak twierdzą Wirtualne Media  – Według danych Gemius/PBI w maju br. z Musical.ly korzystało w Polsce ponad 618,4 tys. realnych użytkowników.

Urszula Kopeć

PR Asisstant

Udostępnij

Polecane posty

6 przykazań mądrego Social Media Managera

Potknięcie komunikacyjne, wadliwy produkt, złośliwy klient – potencjalnie każda z tych rzeczy może wywołać social mediowy kryzys. Jeśli dodatkowo screen negatywnego komentarza, pozostawionego bez reakcji

czytaj wpis

Nowe twarze w agencji Social Leaders

Do działu Client Service dołączyły dwie nowe Creative Project Managerki. Marta Krawczyk i Klaudia Miłoszewska będą odpowiedzialne za obsługę nowych i obecnych klientów agencji oraz

czytaj wpis