Insta Stories z nową funkcją. Czy zagrozi platformie Musical.ly?

Do tej pory do wstawienia muzyki były potrzebne dodatkowe aplikacje, które pozwalały umieścić ulubione piosenki. Jednak, aby ułatwić korzystanie z portalu, taka opcja będzie dostępna bezpośrednio na platformie, dzięki czemu udostępnianie muzyki w instagramowych relacjach będzie znacznie prostsze i mniej czasochłonne. Wystarczy przejść przez parę ogólnych punktów, aby zrozumieć działanie muzycznych Stories.

Twórcy Instagrama wprowadzają kolejne zmiany. Tym razem nowości dotyczą dodawania Instagram Stories. Nowa funkcja pozwoli kreować muzyczne posty przy udostępnianiu swoich wideo lub zdjęć, co uatrakcyjni nagrywane przez nas momenty dnia. Obecnie to właśnie storiesy są najczęściej używane i śledzone przez użytkowników Instagrama. Krótkie filmiki szybciej przyciągają uwagę, dlatego sposób ich prezentacji jest równie ważny, co sama treść.
 
 

 

Zatem od czego zacząć?

Pierwszym krokiem jest włączenie aplikacji Instagram i naciśnięcie funkcji wyboru dodania nowego Stories. W pasku narzędzi, pomiędzy opcją “typ” a “na żywo”, pojawi się słowo “muzyka”. Następnie na górze ekranu zostanie wyświetlony punkt “szukaj muzyki”. Do wyboru dla użytkowników zostaną udostępnione typy utworów muzycznych. Nasz wybór będzie zależny od tego, jaki nastrój towarzyszy nam danego dnia oraz co chcemy przekazać. Po wyborze odpowiedniego utworu należy dotknąć główny przycisk na ekranie i dodać piosenkę. Zanim to zrobimy możemy również przesłuchać dany utwór, a nawet dopasować odpowiedni fragment do relacji. W tym celu wystarczy dotknąć pasek z podkładem muzycznym i przesunąć go, zaznaczając część, którą chcemy wstawić. Po dostosowaniu danej piosenki trzeba nacisnąć i przytrzymać znaczek muzyki na ekranie, aby dopasować ją do swojego wideo lub zdjęcia. Na deser możemy pobawić się zmianą rozmiaru i orientacji obrazu oraz zmianą kolejności, aby dopasować wygląd filmu lub zdjęcia do wybranej muzyki i charakteru relacji.
 

Czy taka nowość może stanowić duże zagrożenie dla młodzieżowej aplikacji Musical.ly?

Z pewnością uatrakcyjni ona odbiór Instagram Stories i sprawi, że kontakt z naszymi obserwatorami będzie jeszcze bliższy. Użytkownicy będą mogli dzielić się swoimi przeżyciami w prosty sposób. Czy takie rozwiązanie przyniesie większą popularność? Inspiracją do stworzenia muzyki mogła być słynna aplikacja zwana Musical.ly. Z roku na rok jest obdarzana coraz większym zaufaniem, szczególnie wśród młodych ludzi. Nastolatkowie z przyjemnością nagrywają krótkie filmiki z rytmicznymi podkładami. Pokazują tam swoje taneczne talenty, ale nie tylko. Nagrywane są także vlogi urodowe, modowe czy komediowe. Właśnie tak mogą w przyszłości wyglądać nowe Insta Stories. Połączenie relacji dnia z zabawą i muzycznym tłem.
 
Twórcy Instagrama już nie pierwszy raz czerpią inspirację od innych kultowych platform, takich jak Snapchat, Youtube czy właśnie Musical.ly.
 

“Patrząc na tak dużą dominację, jaką osiągnął w ostatnim czasie Instagram w stosunku do Snapchata możemy zakładać, że w tym wypadku będzie identycznie. Instagram jest znacznie wiekszą platformą od Musical.ly. Marki niechętnie chcą w nią inwestować z powodu tej samej sytuacji, w której znalazł się Snapchat. Po kilku latach użytkowania nagle został prawie całkowicie wyparty przez inne platformy, takie jak Instagram.” – komentuje Klaudia Bzdel, Creative Project Manager w agencji Social Leaders

Udostępnij

Polecane posty

6 przykazań mądrego Social Media Managera

Potknięcie komunikacyjne, wadliwy produkt, złośliwy klient – potencjalnie każda z tych rzeczy może wywołać social mediowy kryzys. Jeśli dodatkowo screen negatywnego komentarza, pozostawionego bez reakcji

czytaj wpis

Nowe twarze w agencji Social Leaders

Do działu Client Service dołączyły dwie nowe Creative Project Managerki. Marta Krawczyk i Klaudia Miłoszewska będą odpowiedzialne za obsługę nowych i obecnych klientów agencji oraz

czytaj wpis