Tajemnicze jajko, ASMR i women power, czyli słów kilka o Super Bowl 2019

Dla Amerykanów rozgrywki sportowe Super Bowl co roku zmieniają się w narodowe święto. Wszystko to, co związane jest z Super Bowl zamienia się w złoto. Nic więc dziwnego, że czas reklamowy pomiędzy rozgrywkami jest równie cenny.

Największe zaskoczenie w tym roku przyniosło tajemnicze „pękające jajo” na Instagramie. Jakiś czas temu pobiło ono rekord like’ów pod zdjęciem, detronizując tym samym Kylie Jenner. Okazało się jednak, że na profilu jajka zaczęły pojawiać się kolejne zdjęcia z coraz to bardziej pękniętą skorupką. Internauci zachodzili w głowę spekulując, o co może chodzić.

Jak się okazało jajko to akcja platformy streamingowej Hulu, która swój finał miała na Super Bowl. Serwis Hulu korzystając z dużej popularności jajka i dużej oglądalności Super Bowl, postanowił zwrócić uwagę na problemy psychiczne, które wiążą się z korzystaniem z social media. W internecie pojawiła się również animacja, która mówi:

Ostatnio zaczęłam pękać. Presja związana z mediami społecznościowymi bardzo mnie dotyka. Jeśli też się z tym zmagasz, porozmawiaj z kimś.

Hulu zachęca również do zajrzenia na stronę organizacji Mental Health America, gdzie można uzyskać pomoc.

Świetnie wykorzystana chwila, by zwrócić uwagę na poważny i coraz bardziej powszechny problem. Dodatkowo nietypowa akcja, która zaciekawiła i zaintrygowała użytkowników. Statystyki również pokazują, że akcja z jajkiem im się udała ;).

Klaudia Lasota

Junior Content Specialist

A filmik z jajkiem możecie zobaczyć tu:

A tu kilka najciekawszych reklam z Super Bowl 2019 według nas:

Jeżeli miałabym wybierać jedną reklamę, to byłaby to reklama Pepsi – nie chodzi nawet o sam poziom czy humor, bo w tym przypadku mogło być zdecydowanie lepiej, ale dobór ambasadorów. Steve Carell, Lil Jon i Cardi B to fantastyczna trójka, połączenie niebanalne, lecz bardzo ciekawe. Reklama nie jest spektakularna, ale zdecydowanie wyróżnia się wśród średniej jakości propozycji materiałów przygotowanych na Super Bowl.

Marta Krawczyk

Creative Project Manager

 

Reklama piwa Stella Artois to mój faworyt wśród tegorocznych reklam na Super Bowl.

Po pierwsze zaskakujący scenariusz zwrócił moją uwagę, a po drugie podoba mi się podejście twórców, że pewne siebie babki z klasą (w zasadzie, te które są ikoną klasy!) też piją piwo, bo lubią! Trzeba przyznać, że ten lekko feministyczny ton komunikatu pokazuje w jakim kierunku może podążać ta branża i komunikaty związane z piciem piwa.

Niestandardowe podejście i nawiązanie do znanych z telewizji kultowych postaci, to dobry ruch, dzięki któremu marka zaskarbi sobie zainteresowanie widowni.

Chciałabym zobaczyć w tej roli Daniela Craiga, ale podejrzewam, że nie ma takich pieniędzy, dla których Jamesa Bond nawróciłby się na ten złocisty, gazowany trunek ;).

Martyna Zarembska

Creative Project Manager

Michelob Ultra: “The Pure Experience” Pasjonaci napojów wyskokowych z pewnością wiedzą, czym jest zjawisko przyjemnego mrowienia –jeśli wiecie co mam na myśli. To całkiem inteligentne działanie, gdy agencja – tu: FCB Chicago wykorzystuje ten kontekst, by nadać temu nowego znaczenia. To chwilowe doświadczenie dźwięku Michelob Ultra zasługuje na bycie docenionym. Oryginalność to cecha reklam, której najbardziej brakuje mi w większości komunikatów. Nie mogę jedna zarzucić tego marce największej browarni na świecie. Tutaj minutowy spot ASMR zaskoczył mnie bardzo pozytywnie.

Piotr Zieliński

Creative Project Manager

 

Udostępnij

Polecane posty

6 przykazań mądrego Social Media Managera

Potknięcie komunikacyjne, wadliwy produkt, złośliwy klient – potencjalnie każda z tych rzeczy może wywołać social mediowy kryzys. Jeśli dodatkowo screen negatywnego komentarza, pozostawionego bez reakcji

czytaj wpis

Nowe twarze w agencji Social Leaders

Do działu Client Service dołączyły dwie nowe Creative Project Managerki. Marta Krawczyk i Klaudia Miłoszewska będą odpowiedzialne za obsługę nowych i obecnych klientów agencji oraz

czytaj wpis