IGTV – nowa aplikacja twórców Instagrama

IGTV to nowa aplikacja, która pozwala na kręcenie i udostępnianie dłuższych materiałów wideo niż oferowane na Instagramie.

Sam Instagram posiada już ponad miliard użytkowników, a ich liczba nadal rośnie. Obecnie internetowe relacje królują na portalach społecznościowych i to właśnie one są najczęściej oglądane, a przy tym komentowane. W celu zdobycia popularności i rozszerzenia mobilności znanej światowej aplikacji wprowadzanie takich nowości jest wręcz nieuniknione.
 

Jak zatem działa IGTV?

Kluczowym krokiem jest zainstalowanie aplikacji Instagram TV, a następnie zalogowanie się na niej przez własne konto na IG. Obecnie użytkownicy mają możliwość wstawiania wideo trwającego do 60 minut, ale tylko w przypadku, gdy filmiki zostaną wysłane z komputera. Na telefonie limit zmniejszony został do 10 minut. Docelowo twórcy chcą, aby ich długość była nieograniczona. Przeznaczona jest ku temu specjalna, oddzielna zakładka. Ważne jest to, aby przesyłane video było w formacie pionowym, albowiem tylko to jest obsługiwane przez IGTV. Przesunięcie w lewo oznacza przejście do kolejnego wideo. W tak prosty sposób jesteśmy w stanie obejrzeć wszystkie materiały osób, które obserwujemy. To co wyróżnia IGTV od Insta Stories to fakt, że filmiki nie będą znikać po 24 godzinach.
 

IGTV otwiera nowe możliwości dla reklamodawców oraz influencerów. Uważam jednak, że wydłużanie ich do godziny (a w przyszłości bez ograniczeń) jest trochę nie przemyślanym pomysłem. W tym momencie najpopularniejsze wideo mają od 15 sekund do 7-8 minut długości. Nie jestem przekonana również do pionowej orientacji plus liczę na to, że wkrótce zostanie wprowadzona łatwiejsza wyszukiwarka kanałów. Póki co przyglądam się jak będzie rozwijać się potencjalny konkurent dla Youtube’a.ocenia Klaudia Materzok, Creative Project Manager w Social Leaders.

Początkowo do aplikacji nie będą wprowadzane żadne reklamy, ale ich pojawienie się w przyszłości nie jest wykluczone. Ogromny potencjał rozwoju aplikacji IGTV może być potencjalnym zagrożeniem dla Youtube. Już teraz pojawia się mnóstwo komentarzy, które wróżą IGTV świetlaną przyszłość. Wystarczy spojrzeć na historię rozwoju Insta Stories początkowo zaczerpniętych z aplikacji Snapchat, które w krótkim czasie zyskały większą popularność niż pierwowzór.

Aplikacja IGTV jest dostępna na telefony i tablety z systemami Android oraz iOS.

Urszula Kopeć

PR Asisstant

Udostępnij

Polecane posty

6 przykazań mądrego Social Media Managera

Potknięcie komunikacyjne, wadliwy produkt, złośliwy klient – potencjalnie każda z tych rzeczy może wywołać social mediowy kryzys. Jeśli dodatkowo screen negatywnego komentarza, pozostawionego bez reakcji

czytaj wpis

Nowe twarze w agencji Social Leaders

Do działu Client Service dołączyły dwie nowe Creative Project Managerki. Marta Krawczyk i Klaudia Miłoszewska będą odpowiedzialne za obsługę nowych i obecnych klientów agencji oraz

czytaj wpis